Hver eneste dag spredes der nye nyheder, og næste dag er størstedelen erstattet af en ny sensation. På Visuel Kommunikation har eleverne undersøgt, hvordan man kan give ugens nyheder nyt liv, når de bliver piftet op typografisk.
Der er tit fart på, når der skal læses nyheder – jo flere desto bedre. Men tilgangen var en anden på Visuel Kommunikation denne uge. De skulle netop beskæftige sig med ugens nyheder, men med tid til at læse og fordøje, så man kan finde nye vinkler. Ved at arbejde med typografiske layout blev der skabt nye iøjnefaldende overskrifter, der får folk til at stoppe op. Undervejs var der mange nye typografiske ord såsom; minuskel, ligatur, kerning, glyffer og andre frække begreber.
Morgenen startede med redaktionsmøde, og bagefter udvalgte eleverne en ny artikel, som de kunne arbejde med. Til hver artikel skulle der laves en spiseseddel, som kunne skabe opmærksomhed. Næste opgave var at lave layout på artiklen, så den fremstod både catchy og let læselig.