Forløb, form og materialer var omdrejningspunktet for kuglelabyrinter bygget af eleverne på Møbel, Rum og Produktdesign.
I grupper af 4-5 elever skulle der designes kuglelabyrinter. Hvordan kuglelabyrinterne skulle gennemføres, var op til eleverne selv. Nogle grupper havde lavet pointsystemer, for andre var hastighed afgørende eller en kombination af hastighed og point.
Projektet begyndte med, at eleverne idégenererede forskellige koncepter til deres labyrinter. Derefter blev idéerne afprøvet i små mini modeller. Efter en masse testning og justeringer var det tid til at bygge de helt store kuglelabyrinter. Der blev arbejdet i pap, genbrugsmaterialer, træ og meget andet. Under hele processen havde alle eleverne et skarpt fokus på at skabe interessante forløb gennem hele deres labyrint. Efter flere dages arbejde med varme limpistoler, skarpe hobby knive og våd maling var labyrinterne klar til at blive afprøvet. Eleverne fremviste banerne for hinanden, og konkurrerede derefter på at gennemføre banerne bedst muligt.