Eleverne fra Visuel Kommunikation skulle pakke et objekt eller et begreb ind, og indpakningen skulle skabe en fortælling om indholdet.
Kan man pakke et begreb ind? Et begreb er jo ord og ikke en ting, som vi kan tage og føle på med vores hænder. Og kan vi give de ting vi omgiver os med i hverdagen en ny betydning, ved at bruge indpakningen skabe en fortælling?
Eleverne fra Visuel Kommunikation skulle vælge én af to vinkler:
1. Indpakning af en simpel ting som vi omgiver os med til daglig, men som vi sjældent tænker på betydningen af. Opgaven går ud på, at kortlægge hvilken betydning objektet har for det sociale liv og formidle det gennem indpakningen.
2. Indpakning af et begreb der fortæller noget om menneskelig adfærd. Opgaven gik ud på at kortlægge betydningen af begrebet og formidle det gennem indpakningen. Konceptet kan styrkes ved at finde et objekt, der sammen med selve indpakningen kommunikerer en fortælling.
Eleverne blev blandt andet undervist af Sille Dalsgaard Petersen, som er tidligere elev på Den Skandinaviske Designhøjskole, og nu arbejder som designer hos e-Types.