Hvordan opleves verden af mennesker, der af forskellige årsager har mistet en af de sanser, de fleste af os tager for givet?
… det satte eleverne på Visuel Kommunikations sig for at undersøge og formidle. Projektet blev indledt med at eleverne blev frataget enten syns- eller høresansen – for på den måde at opleve og interagere i et miljø, som oftest er designet til mennesker, der kan bruge alle deres sanser.
Den indsigt og viden de fik i den første del af projektet, var elevernes fundament for den kommunikation, de skulle udarbejde til at skabe forståelse for fx døve og blindes udfordringer i hverdagen.
I projektet blev eleverne introduceret til forskellige designthinkng metoder, der i processen kunne hjælpe med at udvikle og producerer kommunikationen.
Hele ugen arbejdede eleverne i grupper. I grupperarbejdet havde eleverne mulighed for udveksle viden og erfaring om det aktuelle emne, de har mulighed for at indgå i arbejdet med de kompetencer, de følte sig trygge ved, deruden udvikler flere sammen flere idéer, som bidrager til at nå målet.