www.designhojskolen.dk-hoejskole-design-grafisk-indpakning-top-2000x1000
30. oktober

Pak ind og pak op

Visuel Kommunikation

Indpakning kan, hvis det er veludført, skabe en fortælling og give mere værdi til et objekt eller begreb.

Af — Camilla Karlshøj

Eleverne på Visuel Kommunikation arbejdede i en uge med indpakning og skulle designe emballage, der kunne skabe en fortælling. De måtte vælge mellem indpakning af en simpel hverdagsting eller indpakning af et begreb, som beskriver menneskelig adfærd. Projektet begyndte med research, funktions- og formundersøgelser og idéudvikling. Eleverne fik løbende feedback og fredag da de sidste justeringer var på plads, stod de færdige produkter klar til udstilling.

www.designhojskolen.dk-img-5631-2000x1333

En designproces begynder oftest med research, idéudvikling og formundersøgelser.

www.designhojskolen.dk-img-5634-2000x1333

Nogle gange skal man bogstavelig talt have produktet i hænderne.

www.designhojskolen.dk-img-1598-2000x1333

The Ow! Er du kommet til skade, så kan du fortælle hvad der skete og tage et plaster til såret.

www.designhojskolen.dk-img-1573-2000x1333

Hårnåle i fin æske som giver et ekstra element til fortællingen.

www.designhojskolen.dk-indpakning-img-1447-2000x1333

Alle indpakninger er lavet 1:1, så det passer til produktet.

www.designhojskolen.dk-img-1481-2000x1333

Ventetiden på popcornene føles kortere med et fakta ark, som kan gøre dig klogere på verden.

www.designhojskolen.dk-img-1523-2000x1333

Den tid på måneden i en fin indpakning.

www.designhojskolen.dk-img-1549-2000x1333

Den ualmindelige fortælling om hvad kartoffelmel også kan bruges til.

www.designhojskolen.dk-indpakning-img-1474-2000x1333

En glad og venlig note kan gøre te-oplevelsen endnu bedre.

Den Skandinaviske
Designhøjskole