Hvad er egentlig vand, hvis ikke det blot er den sidste dråbe – og hvordan kan det formidles?
Vand findes i stort og småt. Det er ikke bare en drik, men en fortælling om liv og betydning der rækker langt ud over om hvorvidt glasset faktisk er halvt fyldt.
Visuel kommunikation har lavet indpakning og sanselig og visuel hyldest tildet, vi ikke kan leve uden – af kilden til al liv – nemlig vand.
Med fokus sat, blev vandet undersøgt fra alle vinkler og formidlet gennem visuelle koncepter, storytelling og grafisk design. Eleverne havde mulighed for at bringe diverse metoder og materialer i spil, for at opnå bedst mulig visuel kommunikation. Formidling handler sjældent kun om at give en forklaring. Formår man eksempelvis at bringe modtagerens nysgerrighed, værdier, følelser og erfaringer i spil på et indpakingsdesign, kan man komme langt med kun få visuelle greb.
Resultaterne spændte over alt fra luksusvand til hunde, personlige arkivsamlinger af vand fra særlige steder og emballage, der fremhæver vand som en kilde til ro og liv, til løsninger på natlig tørst og smeltende isfjeld.
Tak for gode råd og kyndig vejledning fra gæstelære og tidligere elev Moe Miyahara, der i øjeblikket går på Designskolen Koldings kandidatuddannelse.