MRP

Fra trash til tool box

Værktøjskassen er en hver designers bedste ven, om den gemmer på høreværn, skitsebøger, hobbyknive eller en lille sukkersnack til kritiske eftermiddagstimer.

Eleverne på Møbel, Rum & Produktdesign har derfor, traditionen tro, lært deres værksteder at kende gennem processen med at designe og bygge deres egen personlige værktøjskasse. Af genbrugsmaterialer fra The Upcycl og med devisen om form-follows-function har eleverne altså upcyclet resttræ og heraf skabt flot og praktisk opbevaring. På den måde kan man, ved at starte med et spørgsmål om hvilket formål resultatet skal tjene og hvilke ønsker man gerne vil have opfyldt, gå ind i en proces med retning mod et vellykket færdigt produkt, som i dette tilfælde vil hjælpe eleverne til at holde orden og overblik på deres studiepladser.

Først papmodel, dernæst arbejdstegning
Der lægges til og trækkes fra
Alle behov og ønsker for den enkeltes tool box skal medregnes
Så skal det hele saves ud i de rette stykker
Spændende om alt passer som det er tiltænkt
Flader og kanter skal pudses
Der bejdses
Færdigt produkt er klar til brug..
..men først fremvises det til højskolekammeraterne på fredagens udstilling.